De beschrijving is gebaseerd op het profiel Expert werkplekleren met leertechnologie (Baeten, 2020),
waarin 8 competenties staan beschreven.
Neemt de volledige verantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling, kan leren en hierop reflecteren, neemt verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces waaraan hij/zij nu deelneemt, kan individueel en samen leren in virtuele en fysieke omgevingen en gevarieerde werkvormen
Kan een onderbouwde visie op een model van werkplekleren en leertechnologie formuleren, dit op overtuigende wijze uitdragen en tevens vertalen naar een advies met concrete beleidsdoelen en benodigd educatief leiderschap.
Kan verantwoord advies uitbrengen:
Kan geheel zelfstandig een leertraject werkplekleren met de benodigde leertechnologie implementeren op de werkvloer inclusief het overleg, de communicatie en de terugkoppeling naar alle betrokkenen in de organisatie en de voorlichting aan de deelnemers.
Kan alle onderdelen van een leertraject werkplekleren zelfstandig c.q. in overleg met een inhoudsdeskundige ontwerpen
Kan een compleet leertraject werkplekleren incl. de werkvormen organiseren, voorbereiden, verzorgen en afwikkelen met alle betrokkenen en kan het leerproces van de deelnemers faciliteren en modereren met gebruikmaking van de benodigde leertechnologie
Kan de kwaliteit van de werkproducten binnen het leertraject valideren, kan reflecteren op de voortgang van het leerproces en resultaten van de deelnemers en kan hun competentieontwikkeling beoordelen en terugkoppelen
Kan de onderdelen van de benodigde leertechnologie (virtuele leeromgeving, leer - en ontwikkelscans, AI-tools) prepareren, inrichten, introduceren, modereren en functioneel beheren