Waarom is er juist nu een andere benadering van werken en leren?
Wat is echte uitdaging van werken en leren in organisaties in de komende jaren?
Wat hebben we geleerd van 10 jaar werkplekleren met technologie?
Wat zijn de succesfactoren voor een brede benadering van leren in organisaties?
Welke impact kan AI hebben op werken en leren?
Waarom het roer om naar verduurzaming van werken MET leren?
Hoe ziet een duurzaam leerperspectief er uit?
Hoe ziet een bijpassend organisatieperspectief er uit?
Wat is de Vitale Weekcyclus?
Hoe ziet duurzame professionalisering...
De wereld om ons heen verandert voortdurend, uitdagingen stapelen zich op, de werkdruk en het ziekteverzuim blijven hoog, de arbeidsproductiviteit blijft achter af en er is te weinig tijd om te leren. Leren is naar de rand van de dag verschoven. Terwijl alle processen in beweging zijn en de roep om verduurzaming klinkt, blijft de manier waarop mensen in hun werk leren en worden opgeleid nagenoeg onveranderd, al meer dan 100 jaar.
Is er aanleiding om onze visie op leren in organisaties te herzien en een totaal andere manier van leren te introduceren?
In het vorige artikel is beschreven waarom er juist nu een andere benadering van werken en leren nodig is.
In dit korte tweede artikel wordt hiermee de echte uitdaging voor de komende jaren geformuleerd.